דיאטה

לא סתם כל מי שמדבר אתכם על דיאטה אומר לכם: "זה לא האוכל – זו דרך החיים".
הפירוש הפשטני ביותר למושג דיאטה הוא אכן "אורח חיים" או ליתר דיוק , "תפריט מזונות".
המושג "תפריט מזונות", יכול לשמש למטרות שונות ולאו דווקא לדיאטה שמטרתה הרזייה, אליה מתכוונת תשעים אחוז מהאוכלוסייה כשהיא משתמשת במושג "דיאטה".

תפוז כשאנו מדברים על "תפריט מזונות", הרי התפריט יכול להיות בנוי בצורה שונה – לצורך דיאטת הרזייה כמובן, אבל גם לצורך דיאטת השמנה (כן, יש דבר כזה…), דיאטת חלבונים, דיאטת פחמימות ועוד.

מהדברים שלנו עד כה בוודאי כבר הבנתם מהיכן צצו להן עשרות או מאות הדיאטות השונות בשנים האחרונות, המצליחות בעיקר לבלבל. בימים אלה בהן השמנת היתר הופכת למגפה, אין פלא שכולנו דיאטנים וכל העולם מתעסק בדיאטה.

ובכל זאת. הדיאטה הכי מקובלת והכי נדרשת תמשיך להיות ברוב המקרים דיאטת ההרזייה, ו"תפריט המזונות" לדיאטה זו ישתנה מאדם לאדם. מה חייב יהיה להיות משותף לכל הדיאטות? תפריט מזונות מאוזן ובריא מבחינת ההרכב התזונתי שלו ובעיקר כזה שיהיה הגיוני ומתון.

כבר הוכח מזמן שדיאטת "כאסח" אולי עובדת – אבל בדרך כלל ימיה ספורים. כבר מזמן ידוע שדיאטה מוצלחת היא זו המאפשרת לנו לא רק לדרת במשקל, אלא בעיקר לשמור עליו לאורך זמן.

דיאטה – להתייעץ עם דיאטנית

קודם כל תתייעצו עם אשת מקצוע. דיאטנית היא לא רק לאנשים הסובלים מעודף משקל רציני ומסכן בריאות, אלא אשת מקצוע שיכולה לעזור לכולנו.

כמה שאנחנו חושבים שאנחנו יודעים ומבינים כבר בדיאטות – אנחנו לא יודעים מספיק, ובטח לא מספיק לעומק כדי להרכיב דיאטה מאוזנת לאורך זמן. מצד אחד שלא תעיזו לאכול רק פעם ביום! זה לא יעבוד מצד שני, גם הקטלוג של ארוחות ל- "בוקר" , "צהריים" ו -"ערב" כבר לא באופנה ומסתבר שזו גם טעות.
החלוקה הנכונה ביותר בזמן דיאטה היא חלוקה לזמני אכילה. ארוחות קטנות כל שלוש שעות לערך במהלך היום, טובות יותר לדיאטה משמירה על שלוש ארוחות "מסורתיות" אבל כבדות ולעיתים מורכבות מתפריט מזונות גרוע.

אל תספרו קלוריות, אלא תבינו איזה אוכל אתם מכניסים לגוף. הבנת האוכל והצרכים של הגוף הם המפתח להצלחה בדיאטה ולא ספירה אין סופית של קלוריות.

שלושת המרכיבים המנצחים: כמויות, זמני הארוחות, וסוגי המזון.

חשוב לזכור שגם במהלך דיאטה חשוב לאכול את מה שאוהבים – וזה אפשרי. הכול במידה – זו מילת המפתח. על תגזימו בסוכר. תתפלאו לגלות כמה ק"ג ניתן להוריד רק מלעבור למאכלים ללא סוכר. טוב לדיאטה – טוב למניעת סכרת וצרות אחרות.

בניגוד למה שמקובל לחשוב, אפשר לעשות דיאטה ולהצליח בה ללא פעילות גופנית – אבל זה לא אומר שזה מומלץ. הספורט תורם מאד לבריאות וגם למצב הרוח.

dreamstime_xs_8572487_jEv