איך לשמור על דיאטה באירועים?

מגש שך אנטי פסטי

אנטי פסטי – דל בקלוריות, בריא וטעים.

גם מי שמקפיד לשמור על כל כללי הדיאטה והתזונה הבריאה, מוצא את עצמו לעיתים מרגיש שלא בנוח בסיטואציות חברתיות בהן הוא מוגבל במספר המאכלים שהוא יכול לאכול ולעיתים אף נשאר רעב בעוד אחרים שאינם מגבילים את עצמם, טועמים ומתענגים מכל הבא ליד.

נכון, אחת העצות הראשונות שנותנים לנו בדיאטה היא שלפעמיים אין לנו בררה, אלא לתת לעצמנו להשתחרר ולא להרגיש רגשות אשם גם אם אכלנו קצת יותר ממה שאנחנו רגילים, אך בחברת השפע בה אנחנו חיים כיום, אירועים חברתיים, כמו גם אכילה בחוץ הפכו לדבר שבשגרה. לכן, חלק גדול מאיתנו חושש ובצדק שאם נשחרר את הרסן, נמצא את עצמנו נגררים אל תוך סדרה של ארוחות משמינות ונעלה במשקל (ורוב האוכל שאינו מבושל בבית אכן כולל כמויות גדולות של סוכר, מלח ושומן על מנת שיהיה טעים ומגרה יותר).

אימוץ כללי אכילה נכונים גם באירוע

ברוב המקרים שבהם אין לנו שליטה על אופי האוכל שיוגש באירוע, לעיתים אין לנו בררה, אלא לטעום קצת מכל דבר ולהסתמך על החושים שלנו לגבי הרכיבים שיש בכל מנה. בניגוד למה שאולי אפשר לחשוב, רצוי לא להפחית את האכילה במשך היום מכיוון שדווקא אם נגיע רעבים, אנחנו עלולים להתפתות לאכול יותר מכפי שתכננו וכך המשימה של לשמור על דיאטה באירועים, תתגלה כקשה אף יותר.

כמו כן, רצוי לעשות סיבוב בין כל הדוכנים והעמדות לפני שמתחילים לטעום. גם לשתות מדי פעם, אפילו סודה או משקאות דיאט לא יכולים להזיק מכיוון שלעיתים יש לנו בלבול בין צמא לבין רעב. אם מרגישים שעדיין קשה, מומלץ אף להתרחק מעמדות המזון ולעסוק בפעילות אחרת כמו ריקוד, סמול טוק וכו'.

בנוסף, גם המודעות לתזונה בריאה בקרב אולמות הקייטרינג והאירועים עלתה מאוד בשנים האחרונות. לדוגמה, יש היום לא מעט שירותי קייטרינג לאירועים המציעים מנות מרכיבים טבעיים : קינוח המבוסס על סלט מפירות טריים, שיקיים קיציים, מתכוני חצילים בתנור (לא מטוגנים) ואפילו פטריות ממולאות וקישים אישיים הן כולן מנות טעימות ובריאות. סביר להניח שתוכלו למצוא מנה אחת כזו או יותר באירוע אליו אתם הולכים וכמובן לא להתבייש לשאול את המלצרים והטבחים ממה מורכבת המנה.

טיפ אחרון : אם רואים שהמנות שמוגשות הן גדולות מאוד (לדוגמה, בזמן הארוחה המרכזית בחתונות), אפשר לבקש מנות קטנות יותר על מנת שלא "לאכול עם העיניים" או להתחלק במנה עם שותף.

מגשי סושי ומנות דיאטיות אחרות

Sushi

מאכל שמשלב בצורה נהדרת בין שני העולמות הוא סושי – אותו יכול לאכול גם מי שלא אוהב דגים.

כאשר אנחנו מתכננים קייטרינג לחתונה או לכל אירוע אחר ורוצים לספק לאורחים שלנו מזון שהוא גם בריא וגם טעים, הפתרון הטוב ביותר הוא לבחור בדרך האמצע ולמצוא את אותן המזונות שהם יחסית בריאים, אך פונים לקהל יעד שאיננו מורכב בהכרח משומרי משקל או מי שדוגל בהכרח בתזונה טבעית. יש לזכור שבאירועים יכולים להיות גם ילדים ובני נוער שהטעם שלהם הוא עדיין בררני מאוד. כשמתכננים קייטרינג לאירוע, מזונות אולטרא דיאטטיים אפשר לכלול עדיין בעמדות הסלטים, אך לא להפוך אותם לחלק המרכזי בתפריט.

מאכל שמשלב בצורה נהדרת בין שני העולמות הוא סושי – אותו יכול לאכול גם מי שלא אוהב דגים (יש סושי במילוי חביתה, אבוקדו, מלפפון, גזר וכו'). יתרון נוסף של מגשי סושי לאירועים הוא שהם קומפקטיים ואפשר להזמין אותם במרוכז בלי צוות שלם של מלצרים שצריך לארגן את השולחנות ולסדר את המנות על השולחנות. למעשה, מגשי סושי הם אידיאליים לא רק עבור אירועים סטנדרטיים, אלא גם עבור חברות הייטק, עובדים במשמרת לילה שלא רוצים לאכול ארוחות כבדות וכו'.

מזונות נוספים אותם אפשר לשקול בנוסף לאלו שציינו בחלק הקודם הם מגשי פילו ללא שומן טראנס או מרגרינה, לביבות תפוחי אדמה או בטטות, קישים, כריכים וטורטיות מחיטה מלאה למחצה, וכמובן מבחר של סלטים בהם הרטבים מגיעים בנפרד וללא כמויות גדול של שמן.