דיאטה ומסעדות

אנחנו יוצאים למסעדה לכבוד אירוע חשוב או יום הולדת, בעיצומה של דיאטה שסוף סוף מחזיקה מעמד כבר מספר שבועות ותוכנית אימונים אישית שמשלימה את החסר. "אין בעיה" אנחנו אומרים לעצמנו. "מזמינים סלט, מוותרים על הלחם והמנה האחרונה, ואנחנו מסודרים".

ובכן, תחשבו שוב…כי הלוואי וזה היה כל כך פשוט…

מסתבר, ששפים רבים, לא מתוך רוע לב חס וחלילה, אלא מתוך יעילות בעבודה והפיכת עבודתם לאומנותם, מחבלים לכם בדיאטה. כיצד?

גם ירקות מעודים או בגריל הם בעלי אחוזי שומן גבוה:

כל שף יגלה לכם. מנה טעימה של ירקות במסעדה, חייבת לעבור דרך כמות זו אחרת של שומן – חמאה, שמן זית, אפילו שומן אווז. אז נכון שהירקות עוברים ללא ספק עדוי, אבל בדרך כלל רק אחרי שנטבלו במידה זו או אחרת ובכמות זו או אחרת של שומן. הפתרון: להדגיש בפני המלצר ולא להתבייש, להורות לשף לא לטבול את הירקות בשום פנים ואופן בכל סוג של שומן.

חביתה וביצים בכלל מתבשלים על מרגרינה או שמן, בעיקר להקל על העבודה של השף

רציתם חביתה או סתם ביצת עין? המחבט מתמלא בכ- 22 גרם של שומן, בכדי למנוע מהביצה להידבק ובעיקר בכדי שניתן יהיה להגיש את המנה בצורה יותר אסטטית!

הפתרון: בקשו מהמלצר בהזמנה לדרוש מהשף לא להשתמש בכל סוג של שימון – גם אם המנה פחות אטרקטיבית לעין!

סלט הבריאות שהזמנתם "טובע" בשמן

החלטתם להיות ילדים טובים ולהזמין סלט גדול ומשביע. אלא אם כן תקפידו לבקש רוטב דיאטטי, רוטב רגיל אך מוגש בנפרד שאתם תוכלו לשלוט על הכמות, אתם עלולים למצוא את עצמכם אוכלים הרבה ירקות בריאים ומשביעים, אך גם כ- רבע כוס של רוטב בהחלט משמין (לעיתים עד 360 קלוריות) – שזו הכמות שבה משתמש כל שף ממוצע בכדי לטבל היטב את הסלט. הפתרון הכי טוב? לבקש רק מעט לימון טבעי וחומץ בלסמי.

סושי לא משמין…

הסושי נתפס אצלנו כמאכל בריא, וגם יחסית לא משמין. לא פעם, אנחנו נותנים לעצמנו חופש לאכול יותר יחידות ליד הבר סושי, בדיוק בעקבות המחשבה הזו שזה בסך הכול אורז דג וירקות.

ובכן, בחלק גדול מהמנות, מסתתר לו מיונז למשל, וב- 4 יחידות של סושי "קליפורניה" למשל, ביחד, 150 קלוריות. הפתרון: לבחור את המנות בקפידה, ולתת עדיפות ל"סאשימי" (המבוסס על דג לא מבושל), ולהתרחק כמה שאפשר מכל דבר שבשמו מופיע המילה "פריך", שהיא סמל לטיגון עמוק.