מיתוסים לגבי דיאטה

כמו בכל דבר בחיים, כמות המיתוסים בכל הקשור לדיאטה וכושר גופני גדולה מאד. האינפורמציה המציפה אותנו בתחום גורמת לנו לעיתים לבלבול, והבלבול מוביל אותנו להרגלים רעים והרבה פחות בריאים ממה שהיינו רוצים לחשוב.

בחרתי מתוך רשימה ארוכה, ארבעה מיתוסים נפוצים מאד , כל אחד מתחום אחר: שתייה, אכילה, פעילות גופנית והרגלי אכילה, בתקווה שאחרי שתדעו את "האמת", תצליחו לצאת מהבלבול ולשנות אותם :

אכילה בשעות הלילה גורמת לעלייה במשקל: הרבה אנשים חושבים שאכילה בשעות הלילה גורמת לגוף לאגור יותר שומן, כשהאמת היא שהגוף שלנו שומר על מצב "אירובי" די גבוהה במהלך השינה, והקלוריות שהכנסנו לתוכו בלילה נשרפות בדיוק כמו הקלוריות שנכנסו בשעות האחרות של היום. יותר מזה: אכילה בשעת הלילה יכולה להיות חיובית, שכן היא מקטינה את הפער בין שתי הארוחות שלנו – ארוחת הערב והבוקר. למשל: אם משהו אוכל ארוחת ערב ב- 18:00 ולא אוכל יותר דבר עד למחרת בבוקר, יחלפו בין 10 ל – 15 שעות בהן הגוף בצום, שהוא בהחלט זמן בלתי סביר.

משקאות מוגזים דלי קלוריות מהווים תחליף הולם למים: משקה כזה מדי פעם מותר בהחלט, אך להפוך אותו לתחליף קבוע למים זוהי בהחלט טעות. גוף האדם צריך בין 8 ל- 12 כוסות מים ביום, ושתיית משקאות קלים אחרים לא רק שגוזלת מהגוף ויטמינים ומינרלים חשובים, אלא שהם גורמים לגוף לאבד נוזלים ומזרזים התייבשות – בעיקר במזג האוויר הקיצי שלנו.

אם על חבילת המזון רשום "ללא שומן" זה בטח טוב בשבילי: בסופו של דבר, מה שחשוב במהלך היום הוא מספר הקלוריות שאנו צורכים. מוצרים ללא שומן או דלי שומן מלאים בדרך כלל בחומרים משמרים, ואולי אין בהם שומן, אבל הם לרוב מפוצצים בקלוריות. להפחית בקלוריות תמיד יעזור לדיאטה שלנו יותר מלהפחית באחוזי השומן שאנו צורכים.

בפעילות גופנית – "כל המרבה הרי זה משובח": אחת מהטעויות הנפוצות ביותר היא לחשוב שלהתאמן 6 עד 7 פעמים בשבוע זו השיטה להגיע למטרות הכושר שהצבנו לעצמנו במהירות גדולה יותר. חשוב לזכור שהגוף שלנו זקוק ל- 48 עד 96 שעות של התאוששות אחרי פעילות. אם הגוף לא מתאושש מספיק הוא "נלחם" בעייפות על ידי כך שלא נותן לנו התקדם ואז מגיעים לדריכה במקום בכושר הגופני. זכרו – עדיף איכות על כמות, ושלוש פעמים בשבוע של פעילות עם יום מנוחה בין כל אחד מהם היא הכמות המומלצת ביותר של פעילות להגיע לכושר הרצוי.