דיאטות נוספות

דיאטות נוספות

דיאטות נוספות

הדיאטה אולי המוכרת והותיקה ביותר הקיימת בעולם, ואחת שגם הוכח שעובדת.
בשיטת הנקודות נותנים ערכי נקודות למזונות השונים ול אדם בוחר לעצמו את התפריט היומי שהוא בונה על פי העדפותיו. כל עוד הוא עומד מספר הנקודות שהוקצבו לו ליום – הדיאטה אמורה לפעול.
כל נקודה מהווה שקלול של ערך הקלורי, כמות שומן רווי וגודל מנה במזונות השונים.
חלק גדול ממי שחוו את הדיאטה טוענים שיתרונה בעיקר בתמיכה הקבוצתית והמפגשים השבועיים המתקיימים בקבוצות תמיכה קטנות ובליווי הצמוד של תזונאית או מדריכת דיאטה נלהבת ומפרגנת.

דיאטת הלחם

מבוססת על פחמימות עשירות בסיבים. לחם מחיטה מלאה, נבטי חיטה, גריסים, קטניות מיובשות ועוד, וזוהי דיאטה הדואגת להזנה של הגוף בויטמינים מקבוצת B שהם בעלי חשיבות עליונה לריפוי העור ולאלסטיות שלו.

הדיאטה הזו ידועה זו המאפשרת ירידה הדרגתית במשקל ובעלת סיכויים גדולים להצלחה מכיוון שהיא מבוססת על מגוון רב של מזונות. בעקרון השיטה אומרת שיש לשתות 10-8 כוסות שתייה ביום ופחמימות פי שצויין.

דיאטת אטקינס

דיאטה שהומצאה בארה"ב המוציאה מהתפריט בהדרגה את כל הפחמימות. במהלך הדיאטה אסור לצרוך גם אלכוהול או מוצרי חלב וקפאין. דיאטה זו שייכת לדיאטות החלבונים המאופיינות בתפריט עשיר בחלבונים ושומנים וכאמור – דל בפחמימות. תפריט לדוגמא בדיאטה הזו: סטייק עם רוטב שמנוני, ביצים עם גבינת צ'דר שמנה, מרקים עם קרם שמנת אמיתי. אפשר לעמוד בזה לא?

דיאטת כרוב

דיאטת כרוב היא דיאטה בה אוכלים רק מרק כרוב במשך כל היום וללא מגבלה על כמויות. המטרה של הדיאטה: מניעת תחושת הרעב. בדיאטה זו הירידה במשקל מהירה כי כמות הקלוריות במרק הכרוב היא קטנה מאוד. דיאטה זו יכולה להיות מסוכנת מכיוון שהגוף לא מקבל את המרכיבים החיוניים לפעילותו התקינה כמו: חלבונים, שומנים וויטמינים ומינרלים.

דיאטת אורז

דיאטת אורז היא דיאטה שפותחה בשנות ה- 30 ע"י רופא גרמני. התפריט בדיאטת האורז מגביל את האכילה ל:מלח, סוכר, שומן ומזונות מעובדים. דיאטה זו הוכחה כיעילה להפחתה מהירה של 10 – 15 ק"ג בחודש הראשון אך הקצב לאחר מכן יורד פלאים…

דיאטת גת

דיאטה זו מבוססת על לעיסת עלי גת או שתיית מיץ גת לאחר הארוחה. מכיוון שמצד אחד לגת יש אפקט מדכא תיאבון שהשפעתו נמשכת כ-4 שעות לאחר צריכתו, ומצד שני הוא יוצר תחושה של עירנות וחיוניות, הוא נותן למי שנמצא בדיאטה שילוב נוח שמאפשר להמנע מנישנושים ולהניע לעבר פעילות ספורטיבית. לגת מיוחסות תכונות של הפחתת רמות הסוכר והכולסטרול והאצת חילוף החומרים וכן הוא נחשב לעתיר ברזל. קצב הירידה הממוצע במסגרת דיאטת גת נע בין 1-2 ק"ג בשבוע.