דיאטת סוגי דם

בין עשרות הדיאטות היוצאות לשוק בשנים האחרונות, פורסמה גם דיאטה המבוססת על סוג הדם שלנו.

הדיאטה הזו סוברת כי לכל סוג דם יש רשימה מדויקת ומפורטת של מאכלים שמומלץ לאכול או להתרחק מהם, ושמערכת העיכול וחילוף החומרים של כל אחד ואחת מאתנו מגיבה למזונות האלה באופן שונה.

ממציא הדיאטה, איש בשם ד"ר פטר ד'אדמו, טוען בספרו העוסק כולו בדיאטה, כי סוגי דם שונים מלמדים על המקום ההיסטורי והגיאוגרפי ממנו באנו, וכי בהתאם לאותה היסטוריה של כל אחד מאתנו, עלינו לאכול מאכלים שהיו קיימים אז באותו מקום ולא לאכול מזונות ממקומות אחרים.

ד'אדמו טוען כי התנהלות על פי הדיאטה שלו, כולל שמירה על העיתוי במהלך היום של כל ארוחה וארוחה וכן הרגלי חיים כמו רמות פעילות גופנית המומלצת לכל אחד מאתנו על פי סוג הדם שלו, תשפר את העיכול שלנו ותגרום במקביל לאיבוד משקל.

אז לפני שרצים לרכוש את הספר שפורסם בנושא, ספר שאגב, נמכר ביותר ממיליון עותקים ופורסם ב- 40 שפות שונות, נדגיש שחסרונותיה של הדיאטה הזו הם בעיקר שניים:

האחת: מי שלא יודע עד היום מה סוג הדם שלו – הגיע הזמן לברר. השנייה: אם רציתם לעשות מהדיאטה פרוייקט משפחתי, כדאי שלכולם יהיה אותו סוג דם, ולא – היא כמעט בלתי ניתנת ליישום.

דיאטת סוגי דם פועלת על פי העקרונות הבאים:

סוג דם O : "אבותיהם" של בעלי סוג דם זה היו ציידים, ולכן המאכלים המומלצים עליהם הם בעיקר חלבונים (בשר למשל).

סוג דם A : "אבותיהם" של בעלי סוג דם זה היו חקלאים, ועל כן מומלץ שיאכלו בעיקר ירקות (בעלי סוג דם זה הם בעיקרם צמחוניים), וימנעו מאכילת חלבונים (בשר ומוצרי חלב).

סוג דם :B : "אבותיהם" של בעלי סוג דם זה היו נוודים, ועל כן המאכלים המתאימים להם ביותר הם דגים ובשר אדום.

סוג דם AB : בעלי סוג דם זה באים ממקורות מעורבים, ולכן כך גם צריכה להיראות התזונה שלהם: שילוב של שתי הדיאטות ( אי ו- בי ).

על אף שיש לא מעט אנשים ברחבי העולם שקראו את הספר, פעלו על פיו וראו תוצאות, קמו לד"ר ד'אדמו הרבה מתנגדים בעיקר עמיתים למקצוע, רופאים, שטענו שהדיאטה שלו מבוססת על השערות אנתרופולוגיות בלבד ואין מאחוריה אף לא הוכחה מדעית אחת.