תוספי תזונה טבעיים להרזיה

ניתן למצוא בשוק לא מעט תוספי תזונה טבעיים אשר מבטיחים לנו גוף חטוב ורזה בזמן קצר ותוך שמירה על בריאותנו. צריכת תוספי תזונה אמורה לעזור לנו להוריד במשקל על-ידי המרצת חילוף החומרים, שיפור ניצול השומנים בגוף ומניעת הצטברותם ודיכוי התיאבון. להלן סקירה קצרה של תוספי התזונה אשר הוכחו כיעילים.

כרום:

כרום הינו מינרל טבעי אשר מסייע באיזון רמת הסוכר בדם על-ידי סיוע לאינסולין בהכנסת הגלוקוז לתאים והפרשת עודפי סוכר, וכן בצמצום רקמות השומן בגוף על-ידי סיוע במטבוליזם של השומנים. מלבד צריכתו כתוסף תזונה, ניתן למצוא כרום גם במזונות כגון דגנים מלאים, כבד, גבינות קשות, שמרים, פטריות, סיבים תזונתיים, בשר, מולסה וחלמון ביצה. כשלושה עד עשרה אחוזים מתכולתו במזון נספגים בגוף.

סידן:

סידן ידוע בעיקר בתרומתו הגבוהה לבריאות העצמות והשיניים, אולם בשנים האחרונות נמצאו הוכחות לכל שהסידן יכול להועיל גם להרזיה. הסידן מסייע לפירוק השומן בתאי השומן בגוף ומחסור בו עלול לגרום להגברת ייצור השומן בתאי השומן ולהגדלתם של תאי השומן. סידן נמצא בעיקר במוצרי חלב. ויטמין D מסייע בספיגת הסידן בגוף.

L קרניטין:

L קרניטין היא חומצת אמינו אשר גופנו מייצר באופן טבעי. תפקידה של L קרניטין הוא פיקוח על העברתם של שומנים מהכבד והשרירים אל המיטוכונדריות, שם הגוף מתשמש בשומנים על-מנת לייצר אנרגיה. קרניטין נמצא גם במזונות הבאים: מוצרי חלב, אבוקדו, בשר וקטניות.

חשוב שתתדעו כי היעילות של תוספי תזונה להרזיה שנויה במחלוקת ולאחרונה נעשו מחקרים המראים כי אין עדויות לכך שתוספי תזונה או תוספי מזון אכן מסייעים לירידה במשקל. בכל מקרה, מומלץ לעשות שימוש בתוספי תזונה להרזיה באישור של דיאטיקנית או רופא אשר ייעצו על תוספי התזונה המתאימים לכם וישקלו את בטיחותם והתגובות שהם עלולים ליצור אצלכם. וזכרו – בכל מה שנוגע לירידה במשקל אין קיצורי דרך. ייתכן מאוד שתוספי התזונה כן יתרמו לדיכוי התאבון או להמרצת חילוף החומרים בגוף, ועל-ידי כך יסייעו לכם לשמור על המשקל, אך ללא שילוב של דיאטת הרזייה מאוזנת ופעילות גופנית תתקשו לראות תוצאות.