תזונה נכונה לילדים

iStock_000012099373Smallכולנו רוצים שילדינו יהיו בריאים ומאושרים. תזונה נכונה היא ללא ספק אחד המרכיבים החשובים ביותר בשמירה על בריאותו של הילד, שכן התזונה משפיעה על תהליכי הגדילה וההתפתחות של הילדים הן מבחינה פיזית, הן מבחינה מנטלית והן מבחינה רגשית. מדפי הסופרים עמוסים במגוון רב של מוצרים מוכנים הדורשים רק חימום, ועוד אין ספור מוצרים המשווקים ישירות לילדינו ואשר קשה לעמוד בפיתויים. השיווק האגרסיבי יחד עם העומס הרב של משימות ומטלות בחברה המודרנית והנגישות והזמינות של מוצרי המזון המהיר והמוכנים גורמים לנו לא אחת לוותר על בישול ארוחה ביתית ולפנות לאופציה הקלה. אך האם זה באמת טוב לילדינו? הינה כמה טיפים על איך לשמור על תזונה נכונה לילדים.

כך תקפידו על תזונה נכונה לילדכם

  • כלל ראשון – הקנו הרגלי תזונה נכונים ובריאים לילדיכם. הרגלים מתבססים כבר בילדות וחשוב מאוד שיתבססו ההרגלים הנכונים.
  • חשוב להבין כי כמו למבוגרים, גם לילדים יש העדפות טעם. עם זאת לילדים עדיין את היכולת להבין את כל ההשלכות של מעשיהם. אל תנסו להפחיד אותם שאכילת מוצרים שונים תגרום להם לדברים איומים וגם אל תטיפו על חשיבות התזונה הנכונה – זה יכול להביא לנזק יותר מתועלת.
  • הגישו לילדיכם מגוון רחב ככל שניתן של מאכלים שונים. שלבו בתפריט מגוון פירות, ירקות וקטניות. חשיפה מגיל צעיר למגוון טעמים מונעת בררנות בעתיד ומקטינה את רמת ההתמכרות למתוק. כמו כן, אכילה מגוונת של פירות וירקות מספקת לילדים את הויטמינים החיוניים ומפחיתה את הצורך בתוספי מזון.
  • נסו לשתף את ילדיכם בהכנת האוכל. כן, גם את הקטנטנים שביניהם. השיתוף בשלבים השונים של האוכל מחבר את הילדים למזונות השונים ומלמד אותם איך נוצרים המאכלים. ילד ששותף להכנתו של סלט למשל, חש גאווה רבה וזה לבדו יכול להגביר את רצונו לאכול ממנו. בנוסף, בישול והכנת אוכל עם הילדים יכול להיות חוויה די מהנה!
  • ילדים רבים חוששים לנסות דברים בלתי מוכרים והם יכולים להירתע ממראה או מרקם של מאכל מסויים. אם הילד שלכם מסרב בכל תוקף לאכול ירקות מבושלים, נסו "להחביא" לו אותם. ניתן לרסק ירקות במרק, להוסיף לקציצות מבושלות, לחביתיות, להכין פשטידות טעימות ועוד כיד הדמיון הטובה.