חומצות שומן

חומצות השומן מתחלקות לשלוש קבוצות עיקריות – אומגה 3 , אומגה 6 ואומגה 9 . אלה שלוש חומצות השומן שהגוף לא יודע לייצר בעצמו ולכן חשוב להשלים אותן דרך תזונה או תוספי תזונה.

אומגה 3

לחומצה זו חשיבות גדולה לגוף בעיקר לגוף האישה בזמן הריון והנקה. יש לחומצה השפעה גדולה על ייצור הורמונים והיא חשובה להתפתחות המוח והעיניים אצל העובר.

הוכח שהיא חשובה למניעת בעיות קשב וריכוז ואצל האישה – למניעת דיכאון שלאחר לידה. המקור המומלץ ביותר לחומצות שומן מסוג אומגה 3 המכיל את שתי הנגזרות EPA ו-DHA הינו דגי הים הצפוני ושמן דגים. צריכת מזונות צמחיים באופן קבוע אמורה להספיק בכדי לשמור על רמה תקינה של אומגה 3 בגוף.

אומגה 6

חומצת שומן חיונית נוספת שחשובה גם היא להתפתחות המוח, למניעת סרטן במקרים מסוימים ואף למניעת היפראקטיביות. מקורות תזונתיים מומלצים לאומגה 6 – אבוקדו ואגוזים, זרעי דלעת וחמנייה, שומשום ועוד.

בתזונה הנוכחית וצורת הבישול המקובלת כיום (הרבה טיגון…), מופר האיזון הרצוי בין אומגה 3 ל-6. האיזון הנכון לגופינו הוא של פי 2 אומגה 6 מאומגה 3, אך אצל רובינו התזונה מכילה פי 30 ויותר אומגה 6 מאומגה 3.

חוסר איזון זה יגרום לבעיות שונות כגון ירידה בפוריות, ירידה בתפקוד התקין של מערכת החיסון, בהגברת הסיכון לדיכאון אחרי לידה ובעיות שונות אחרות.

אומגה 9

חומצת אומגה 9 מפחיתה את רמת הכולסטרול בדם ומעלה את מה שמוכר ככולסטרול הטוב.

חומצה זו גם חיונית להורדת לחץ דם גבוה , לטיפול בטרשת העורקים, רמות הסוכר בדם ולחיזוק מערכת החיסון.