חשיבות החלבון וארוחה מאוזנת

בישראל צריכת העופות נחשבת למאוד מקובלת ופופלרית, כאשר חזה עוף הוא אחד הנתחים האהובים ביותר, על מבוגרים וילדים כאחד. שוק העוף הישראלי פעיל מאוד ומגלגל מיליארדי שקלים בשנה, כאשר צריכת העוף הממוצעת לאדם בישראל היא בין 38 ל- 45 קילוגרמים של עוף בשנה.

עבור רבים מאתנו, צריכת עוף היא דבר שנעשה על בסיס קבוע, לפחות כמה פעמים בשבוע. מבחינת החלקים בעוף שאנשים הכי אוהבים לאכול, שלא יהיה ספק, חזה עוף הוא אחד הנתחים האהובים שנצרכים על ידינו, כאשר ישנן מגוון דרכים להכין אותו.

התרומה של חזה עוף לגופינו

חזה עוף הוא למעשה החלק הקדמי והעסיסי בגופן של העופות על כל סוגן. ברוב המקרים מדובר בחזה עוף ששייך לתרנגולת, שהינו בעל שיעור קלורי נמוך יחסית וגם מכיל פחות שומן.

אם תחפשו בגוגל "חזה עוף מתכונים" סביר להניח תמצאו מאות מתכונים שונים למאכל הפופלרי הזה. בשביל אלו ששומרים על תזונה בריאה, ניתן לבשל את הנתח במרק, להכין אותו בתנור או לצלות אותו על המנגל. בשביל אלו שלא חוששים להשתולל עם המתכונים, ניתן לטגן את הנתח בשמן עמוק, עם ציפוי עשיר בטעמים ותבלינים.

מבחינת הערכים התזונתיים של חזה עוף, בממוצע ישנן כ-120 קלוריות וכ-20 גרם של חלבון, או מעט יותר. חזה עוף אינו רווי בשומן, כאשר הוא עומד על 3 אחוזים בלבד.

חזה עוף מתכונים

השילוב הייחודי של אחוזי שומן נמוכים ואחוזים גבוהים של חלבון הופך את חזה העוף לפופולרי מאוד בקרב ספורטאים בפרט, אך גם בקרב כלל האוכלוסייה.

מגוון הדרכים שבהן ניתן לשלב אותו במנות שאנו מכינים, לצד הערכים התזונתיים הבריאים שלו, הופכים אותו למאכל אידיאלי ובריא יותר עבור חובבי בשר. מחירו של חזה גם נוטה להיות נמוך יותר בהשוואה לחלקים אחרים של העופות, לכן הוא נגיש יותר לכלל שכבות אוכלוסייה.

אז מה תקבלו שתחפשו בגוגל "חזה עוף מתכונים"? ובכן, על קצה המזלג ניתן לתת דוגמה של חזה חתוך לרצועות, או חזה עוף אפוי במרינדה בתנור.

אפילו בתור סנדוויץ', אפשר להשתמש בפסטרמה שמכינים מחזה עוף שנמכרת גם כן בכמויות גדולות מאוד ומאפשרת להכין מנות נהדרות. לצד כל אלו ישנם עוד אינספור.

הטעם של העוף הוא עדין ולכן מתאים לילדים שרגישים לטעמים חזקים ומשמעותיים. הטעם העדין גם מאפשר לו לספוג רטבים ותבלינים ולהשתלב איתם בהרמוניה עסיסית.

יתרון מהותי נוסף של חזה עוף, זו העובדה שלעומת בשר אדום, הוא מתעכל הרבה יותר מהר, כאשר פעולת העיכול דורשת פחות משאבים מהגוף.

בפעם הבאה שתוכלו חזה עוף במסגרת איזושהי ארוחה, זכרו שאתם לא רק מתענגים על בשר עסיסי, אתם גם תורמים לגופכם ערכים תזונתיים מעולים. בתיאבון!

פורסם בקטגוריה תזונה ודיאטה. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.