תזונה נכונה לבריאות העיניים

נסו לחשוב מתי בפעם האחרונה ערכתם בדיקת עיניים, ולא בגלל שחשתם שראייתכם מתדרדרת, אלא בדיקה שגרתית תקופתית כמו שמבצעים אצל רופא המשפחה או רופא נשים, רק כדי לוודא שהכל בסדר. התשובה היא מעולם לא? אל תרגישו לא נעים, אתם לא לבד. אחוז גדול מאוד מהאוכלוסייה חושב שכל עוד רואים טוב סימן שאין בעיה. החדשות הרעות הן שלחלקן של מחלות העיניים אין שום סימפטומים בשלבים המוקדמים שלהם. ובכלל, מה אתם עושים כדי לשמור על הראייה שלכם?

כמו כל דבר אחר כמעט הקשור לבריאות, גם כדי לשמור על בריאות העיניים צריך להקפיד על תזונה נכונה. מחקרים רבים הצביעו על קשר בין התזונה להתפתחותן של מחלות עיניים. אז מה צריך לאכול כדי לראות טוב? בדקו את הרשימה הבאה:

תזונה לעיניים – נוגדי חימצון, ויטמינים ומינרלים

המזונות העיקריים שנמצאו חיוניים לשמירה על בריאות העיניים הם מזונות עשירים בנוגדי חימצון (אנטי אוקסידנטים) כגון: אבץ, נחושת, סלניום, ויטמין C, ויטמין E, לוטאין ובטא קרוטן, אשר הופך בגוף לויטמין A החיוני כל כך לתפקוד העיניים. החומרים האנטי אוקסידנטים נלחמים ברדיקלים החופשיים הגורמים לחמצון תאי הגוף ומביאים להזדקנותם ומותם, והם מונעים פגיעה ברשתית העין, נזקי קרינה והתפתחות קטרקט.
שמעתם כבר בעבר שגזר טוב לעיניים? מי שאמר לכם זאת צדק בגדול – גזר עשיר במיוחד בבטא קרוטן. למעשה חצי גזר ביום מספק את המינון היומי המומלץ. חוץ מגזר, גם שאר הירקות והפירות הכתומים עשירים בבטא קרוטן, וכן ירקות עליים ירוקים.
אבץ מצוי בעוף, בשר, שעועית ואגוזים. ויטמין C תקבלו מפירות הדר, גויאבה, פלפל, תות שדה, עגבניות ועוד. ויטמין E מצוי בשקדים, בוטנים, גרעיני חמניות, נבט חיטה ושמן תירס. חיטה מלאה, ביצים, ואיברים פנימיים של עוף ובקר עשירים בסלניום, וגרעיני חמניות, קקאו, סויה, שומשום וכבד בקר עשירים בנחושת.
לרוב לא ניתן להגיע למינונים הנדרשים של הויטמינים והמינרלים רק על ידי צריכת מזון ובמקרים מסויימים כדאי לשקול לקיחה של תוספי מזון.

תזונה לעיניים – פירות וירקות

בעיניים יש המון נימים וכלי דם קטנים וחשוב מאוד לשמור אותם נקיים כדי שלא תהיה הפרעה לזרימת הדם והחמצן לחלקי העין. על כן מומלץ לאכול מגוון פירות וירקות ולהימנע מאכילת מזונות עשירים בכולסטרול.