מיתוסים על תזונה נכונה ופעילות גופנית

דברים רבים נאמרו ונכתבו על תזונה נכונה ועל פעילות גופנית, קרוב לוודאי ששמעתם לא פעם טיפים סותרים שהשאירו אתכם מבולבלים, או שאולי ניסיתם דיאטה מסוימת ולא הבנתם למה היא לא הולכת לכם… אז כדאי שתדעו שבכל מה שקשור לתזונה נכונה ולפעילות גופנית, לא תמיד יש נכון ולא נכון. קיימות המון גישות ואף מחקרים סותרים ולא הכל מתאים לכולם. ובכל זאת, קיימים מספר מיתוסים לא נכונים עובדתית שמסתובבים בינינו ואנחנו לא תמיד מצליחים לזהות אותם. להלן חמישה מיתוסים שיעשו לכם קצת סדר:

כדאי להתאמן על בטן ריקה

לא נכון. זה נכון שלא צריך לאכול ארוחה כבדה לפני אימון, אך גם להתאמן על בטן ריקה לא יועיל לכם. עדיף לאכול משהו קל כמו פרי, תמר או פרוסת לחם. מי שקם להתאמן בבוקר ולא מצליח להכניס אוכל לפה בשעות המוקדמות של היום, רצוי שלפחות ישתה תה עם סוכר או שתייה ממותקת אחרת.

מי שמתאמן יכול לאכול הכל

לא נכון. ספורט ותזונה נכונה הולכים יד ביד ומי שמתחיל להתאמן, כדאי שיתחיל להקפיד גם על התזונה שלו. זה נכון שלעיתים יש להעלות את כמות הקלוריות כאשר מתאמנים, אך זה משתנה מאדם לאדם ובכל מקרה אף פעם לא כדאי לאכול "הכל", אלא במידה.

אסור לאכול בערב

נכון חלקית. זה נכון שלמערכת העיכול קשה יותר לעבוד כשאנחנו הולכים לישון ולכן אם נאכל ונלך לישון נקום כבדים ואולי עם צרבות ובחילות. אך נתון זה משתנה בהתאם לסדר היום שלכם. אם אתם הולכים לישון אחרי 12 בלילה, כדאי שתאכלו ארוחת ערב בסביבות השעה שמונה או תשע בערב. תתנו למערכת העיכול מספיק זמן לעבוד ומצד שני לא תלכו לישון רעבים.

אין צורך לאכול אחרי אימון אם לא מרגישים רעבים

לא נכון. גם מי שלא מרגיש רעב צריך להחזיר לגופו אנרגיה ולעזור לגוף להתאושש אחרי האימון. מי שלא אוכל אחרי אימון במחשבה שכך הוא ישרוף יותר קלוריות טועה. במצב כזה הגוף עלול להאט את קצב חילוף החומרים או את קצב התאוששות השרירים. בנוסף, לרוב כשעה-שעתיים אחרי האימון מרגישים את הרעב האמיתי מכיוון שהגוף רוצה להחזיר לעצמו את האנרגיה שהלכה באימון. אם לא נאכל ארוחה קלה אחרי האימון, נוכל להגיע למצב של רעב מוגבר בלתי רצוני.

יש חשיבות לשעת האימון

נכון חלקית. אנשים שלא מצליחים להזיז את עצמם מהמיטה בבוקר, כנראה לא ימקסמו את היכולות שלהם באימון בוקר. לעומתם, אנשים שמתעוררים באנרגיות גבוהות כנראה שיבצעו אימון כושר מצוין עוד לפני שהיום מתחיל אצל רובנו. ככה שאין שעה שנכונה לכולם, אבל כן יש חשיבות למתי שהכי נכון לך להתאמן. מאמן כושר אישי מתחשב בצרכים שלך.

image001

פורסם בקטגוריה תזונה ודיאטה. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.