אבקת חלבון טבעונית – בשביל הטבעוניים שבינינו

אבקות החלבון השונות מסייעות למתאמנים, לספורטאים ולמפתחי הגוף המקצועיים להתאושש טוב יותר ומהר יותר לאחר האימון. כאשר רוצים שההשפעה של האבקה תהיה טובה באמת, חשוב מאוד לשים לב למרכיבים השונים. הבשורות הטובות עבור הטבעוניים שביננו הן שיש בנמצא כיום גם אבקת חלבון טבעונית, כלומר כזאת שמתאימה לאורח החיים ולתזונה המועדפת עליהם. ישנם יצרנים, לרבות מובילים, שמציעים אבקות טבעוניות אך חשוב שלא להסתפק בהצהרות או בהמלצות של חברים. חשוב לקרוא היטב את רשימת המרכיבים ולהבין ממה באמת עשויה אותה אבקה.

אבקת חלבון טבעונית – מטעמים בריאותיים

ידוע היטב כי באבקת חלבון טמונה תועלת לספורטאים מקצועיים ולאנשים המתאמנים בקביעות במכון הכושר. ישנן אבקות שלא רק הופכות את ההתאוששות מהאימון למהירה יותר אלא גם מסייעות להרגשה הרבה יותר אנרגטית ונמרצת. גם אבקת חלבון טבעונית יכולה בהחלט להציע את האפקט הזה, אולם חשוב לשים את האצבע על השאלה – מדוע בעצם קימות האבקות הטבעוניות? למי זה טוב? למה זה טוב?

סיבה חשובה שמניעה רבים לחפש אחת האבקה הטבעונית נעוצה בכך שאין להם אפשרות, מבחינה בריאותית, לעשות שימוש באבקות הרגילות, המקובלות והנפוצות. ישנם כאלה הרגישים ללקטוז, למשל. אנשים הרגישים ללקטוז יכולים להרגיש חוסר נוחות כאשר הם צורכים מוצרים ורכיבי חלב לסוגיהם, אולם לעיתים ההשפעה תהיה מעבר להרגשה לא נעימה בלבד. לצד כאבי בטן קלים או שלשולים יש כאלה שעבורם הסימפטומים חורגים מעבר לכך. אם בעבר רגישות ללקטוז הביאה לכך כי גם אנשים שיכלו להפיק תועלת מאבקת החלבון האיכותית היו נמנעים מצריכתה, הרי היום אין בכך צורך. נסו אבקת חלבון טבעונית ותרגישו כיצד חוויית האימון משתפרת, ללא אי נעימות, ללא תופעות לוואי.

וגם מטעמים מוסריים

את אבקת החלבון הטבעונית צורכים לא רק מתאמנים הרגישים ללקטוז. זו אבקה שיכולה לענות על הצורך גם של אנשים הנמנעים מצריכת מזונות מהחי – מטעמים מוסריים. ציבור הולך ומתרחב של אנשים, גברים ונשים, מתנזרים כיום מבשר, מחלב, גבינות וביצים. יש הנמנעים ממוצרים אלה גם מטעמים בריאותיים, מתוך גישה שתזונה טבעונית הינה בריאה יותר וטובה יותר.

גם האבקה הטבעונית יכולה לסייע לגוף ולשרירים להתאושש באופן מהיר וטוב, וגם לאחר אימון מאומץ. האבקה יכולה לסייע לבנות את רקמת השריר. האבקה יכולה לסייע לגוף לשרוף את האנרגיה במהלך האימון בצורה טובה, גם מטעמי חיטוב ואסתטיקה. את החלבון האיכותי הגוף מעכל ביתר קלות וההרגשה – בהתאם.

אפשר וכדאי להתייעץ עם מומחים

השימוש היעיל והטוב ביותר באבקות חלבון נעשה תוך קבלת ייעוץ ממומחים, מומחי תזונה ומומחי תזונת ספורט בפרט. יש בנמצא גם כאלה שהינם בעלי ידע וניסיון שיעזור להבין כיצד ואילו אבקות חלבון יהיו הטובות ביותר. זאת, בהתאם להעדפות, לרגישויות, לסגנון החיים ולתזונה הכללית.

חשוב לדעת כי בחירה באבקת החלבון הנכונה מאפשרת אספקה של מרכיבים תזונתיים שונים, המשלימים את מה שהגוף מקבל בתזונה הכללית. חשוב להתאים את האבקה לאינטנסיביות של האימון, למין של הספורטאי, לגיל, למבנה הגוף. ישנן אבקות שגם מסייעות להעלות את משקל הגוף, עבור כאלה שרוצים להעלות מסת שריר וגם מסת שומן. ישנן אבקות שבנויות כך שיש בהן את היכולת לשקם את מאזן המינרלים והמלחים. חשוב להיות ערים לכל מרכיבי המוצר, לשאלת קיומן של פחמימות וליחס הרצוי בין חלבונים איכותיים ופחמימות. עוד נציין כי יש אבקות חלבון טבעוניות שמבוססות על סויה, אך יש גם אבקות ממקורות צמחיים אחרים, שאינם מבוססי סויה בהכרח.