תוספי תזונה לגיל המעבר

גיל המעבר זה לא מחלה. למרות השינויים הפיסיולוגיים וההורמונליים שנשים עוברות בגיל זה (שמתרחש איפשהו בין גיל ארבעים וחמש לחמישים וחמש אבל יכול להיות גם מוקדם יותר וגם מאוחר יותר), רבות מוצאות את עצמן דווקא בשיא פריחתן. הילדים גדלו, הן מרגישות בטוחות מבחינה כלכלית ומבחינת הזוגיות וזה הזמן בו הן סוף סוף מתפנות להשקיע בעצמן.

עם זאת, גיל המעבר מלווה בלא מעט תסמינים אשר עלולים להשפיע על איכות חייה של האישה. בין תסמיני גיל המעבר ישנם: גלי חום, הזעת יתר, עצבנות, קשיי הירדמות, עייפות, השמנה, יובש בנרתיק, ירידה בחשק המיני, מצבי רוח, עלייה בלחץ הדם, קשיי ריכוז וזיכרון ועוד. במקרים של תופעות קשות של גיל המעבר מומלץ אמנם לפנות לרופא המטפל ולשקול טיפול הורמונלי חילופי, אולם ברוב המקרים בעזרת שמירה על אורח חיים בריא, תזונה נכונה ואיפה שצריך גם חיזוק עם תוספי מזון אפשר להתגבר על רוב התופעות ולהצליח להינות מההיתרונות שגיל המעבר מזמן לנו.

תזונה נכונה בגיל המעבר

אלכוהול, סיגריות ודיאטה עתירת שומנים רוויים עלולים להחריף את תופעות גיל המעבר ומומלץ להימנע מהם עד כמה שניתן. במקום זה כדאי להעשיר את הדיאטה במאכלים מהצומח העשירים בפיטואסטרוגנים, כגון פולי סויה (אפשל להוסיף לתפריט היומי טופו למשל), זרעי פשתן, נבטי מש, אצות ים, קטניות מבושלות ומונבטות, סובין דגנים, ירקות ופירות טריים ועוד.

תוספי תזונה לגיל המעבר

צריכת תוספי תזונה יכולה לפעמים להחליף טיפול הורמונלי לגיל המעבר ולהקל משמעותית על תסמיני הגיל. עם זאת, חשוב לזכור כי מסקנות המחקרים שנעשו בתחום אינן חד משמעיות ובכל מקרה מומלץ לפנות לתזונאית קלינית ולקבל ייעוץ מקצועי לגבי תוספי המזון והמינונים.

בין מגוון המוצרים הטבעיים הקיימים בשוק ניתן למצוא: כמוסות או קרמים ונרות של ויטמין E המקל על תופעות של גלי חום ויובש בנרתיק, תחליפי סויה – מקלים על תופעות גלי חום ומסייעים להורדת רמת הכולסטרול, פורמולות צמחי מרפא התורמים לאיזון הורמונלי בגוף, מוצרים טבעיים המבטיחים שינה רגועה, שמנים אתריים המגבירים את החשק המיני ועוד.