תוספי תזונה למוח – מזון למחשבה

כשם שתזונה משפיעה על בריאותנו הכללית ויעילה לטיפול במגוון בעיות גופניות כגון סוכרת, כולסטרול גבוה ואפילו מחלות עיניים וסרטן, כך גם תזונה נכונה עשויה להשפיע על תפקודי המוח וביניהם חדות המחשבה, הזיכרון ויכולת הריכוז. תזונה נכונה גם מסייעת בהאטת השינויים החלים במוח עם הגיל ויכולה להאט ואף למנוע את התדרדרות הזיכרון.

אז נכון אין מאכל או כדור פלא שיכולים להפוך אותנו לחכמים יותר, אבל אם גם אתם כבר מזמן לא זוכרים מספרי טלפון בעל פה ו/או מגלים שיכולת הריכוז שלכם הולכת ונעלמת קראו כאן אילו מאכלים ואילו תוספי תזונה עשויים לעזור לכם.

תוספי תזונה למוח

אומגה 3 – מחקרים רבים הראו כי לאומגה 3 השפעה על התפתחות המוח של עוברים וילדים קטנים. בנוסף נמצא קשר בין נטילת אומגה 3  לבין תפקודים קוגניטיביים, וביניהם שיפור יכולת הריכוז וההקשבה. משום כך תוספי תזונה של אומגה 3 מומלצים לטיפול והקלה על הפרעות קשב וריכוז. אומגה 3 נמצאת בדגי מים קרים, אצות, אגוזי מלך, סויה, שמן רנולה ושמן פשתן.

ויטמיני B – ויטמינים מקבוצת B חשובים מאוד לפעילות המוח ומערכת העצבים, וביניהם במיוחד ויטמינים B1 ו- B12. מחסור בויטמינים אלו עלול לפגוע ביכולת הריכוז ובזיכרון ולהאט את המחשבה. מחסור ב- B12 אף עלול לגרום למחלת האלצהיימר. B12 נמצא בבבשר, עוף, הודו וביצים. B1 ניתן למצוא בשעועית, בשר, אגוזים וחיטה. כמו כן ניתן להשיג את הויטמינים כתוספי תזונה בטבליות לבליעה או למציצה.

קפאין – הקפאין ממריץ ומסייע ביכולת הריכוז, אולם השפעתו קצרת טווח ולכן הוא יעיל אם צורכים אותו ממש לפני ביצוע משימה הדורשת מיקוד וריכוז רב או פעילות גופנית מאומצת. קפאין נמצא בקפה, תה, שוקולד ומשקאות אנרגיה למיניהם. יש להימנע משימוש יתר של קפאין משום שבכמויות גדולות הוא עלול לגרום לעצבנות, להפרעות בשינה ואף להפרעות בקצב הלב.

נוגדי חמצון – נוגדי חמצון נלחמים ברדיקלים החופשיים בגוף ומאטים את תהליך ההזדקנות של המוח. נוגדי חמצון נמצאים בירקות ופירות בעלי צבעים עזים, ובמיחוד בחמוציות ואוכמניות, רימונים, פלפל, תרד וברוקולי, וכן זמינים גם כתוספי מזון בקפסולות או אבקות.